Articles are presented in the alphabetical order of authors \ Gli articoli sono presentati in ordine alfabetico degli autori
 
CONTENTS / SOMMARIO  

General program / programma generale
List of participants / elenco dei partecipanti

.pdf
   
Anati Emmanuel, Opening speech / Allocuzione inaugurale .pdf
Aleksovski Dusko, Cocev Kamen (Tsotse’s Stone),  the excavation site which joins the grounds for sacrificial rituals,  a temple, painted rock art and a prehistoric observatory .pdf
Anati Emmanuel, Outstanding Universal Values:  Guidelines for the Implementation of World Heritage Global Strategy in Rock Art Contexts .pdf
Anati Emmanuel, Engraved rocks of La Ferrassie style .pdf
Arcà Andrea, I Segni della Terra, i Segni della Guerra. Valcamonica e Arco Alpino: le due linee portanti dell’iconografia rupestre preistorica .pdf
Baldari Luigi, Sesso, cibo e territorio: uno schema di riferimento per la pratica micropsicoanalitica .pdf
Bertilsson Ulf, ICOMOS – CAR Recent initiatives and achievements .pdf
Bertilsson Ulf, The CAR-ICOMOS charter for the protection and management of rock art and rock art sites .pdf
Bertocchi Antonia, Il Bovide inciso di Niaux: per una nuova lettura .pdf
Bolmida Pier Luigi, Sull’eredità psichica arcaica .pdf
Brusa Zappellini Gabriella, Morphogenèse des signes aniconiques L’art des origines entre neuroscience et psychanalyse .pdf
Camuri Giacomo, Il paesaggio rituale. Per un’interpretazione dei luoghi .pdf
Chazine Jean-Michel, Hands stencils and sexual dimorphism: samples and prospects from the Borneo caves .pdf
Cohen Claudine, L’art rupestre et les rôles de la femme au Paléolithique .pdf
Dimitriadis George & Iliades George, An Ethnological flashback on Horse-rider cult in open air sanctuaries in Eastern Macedonia, Greece .pdf
Dobrez Livio, The Reception of Visual Representations .pdf
Fernández Distel Alicia A., Placas circulares decoradas de metal en el noroeste argentino .pdf
Fossati Angelo, Figures and Male Sites in the Rock Art of Valcamonica, Italy .pdf
Freeman Gordon R., Kekip Sacred Rock in southern Alberta: Moon, Morningstar, and blood sacrifice .pdf
Galbiati Ambrogio, Notes pour l’analyse de l’agencement des signes dans la “Grotte des cerfs” de Porto Badisco (Otrante - Italie) .pdf
Gavaldo Silvana, L’area istoriata de “I Verdi” (Valcamonica, Italia) .pdf
Ghasrian Sirvain Mohammadi and Naderi Rahmat, Khra Hanjiran Rock art (north-west of Iran) .pdf
Giorgi Piero P., A new interpretation of female symbols and figures produced in prehistoric Europe The hypothesis of the centrality of women .pdf
Gnesutta Ucelli Paola, Figurazioni, simboli, segni, nell’arte mobiliare epigravettiana della Grotta delle Settecannelle. Ischia di Castro - Viterbo .pdf

Gonnella Stefano, Pietre viventi. Il contributo della fenomenologia all’interpretazione dell’arte preistorica

.pdf
Grassi Maurilio, Arte Rupestre della Val di Scalve .pdf
Thérèse Guiot-Houdart, Lascaux ou l’imaginaire du cycle de la procréation .pdf
Jègues-Wolkiewiez Chantal, Chronologie de l’orientation des grottes et abris ornes paleolithiques français .pdf
Khan Majeed, Sacred Images of Metaphysical World – Perspective of Prehistoric Religion in Arabia .pdf
Khechoyan Anna, The rock art of the Mt. Aragats system .pdf
Korkuti Muzafer, An attempt for the interpretation of the rock art in Albania .pdf
Kruta Venceslas, L’art des Celtes .pdf
Loerper Lena et al., Iconography and optical 3D measurements techniques: a modern view on the megalithic art of the gallery-grave at Züschen/Lohne (Germany) .pdf
Marenco Daniela, Costruzione del simbolo e costruzione del sé: il bisogno di rappresentare .pdf
Marretta Alberto, Forma, funzione e territorio nell’arte rupestre camuna: il caso delle figure ornitomorfe .pdf
Martinotti Angelo, Interpretazione topografica dei simboli scutiformi nell’arte rupestre preistorica della Valtellina .pdf
Marzi Chiari Bruna, Rappresentazioni grafiche e ricerca dell’identità .pdf
Masson Emilia, Le site pré/protohistorique de Cocev kamen (Macédoine): ses analogies avec des sites européens .pdf
Mazel Aron D., Colour in the past: shaded polychromes in the hunter-gatherer history of the uKhahlamba-Drakensberg, South Africa .pdf
McDonald Joe, Dampier Archipelago Petroglyphs: Motif and trait analysis in the assessment of scientific values of a rock art province .pdf
McDonald Joe  and Veth Peter Pilbara and Western Desert Rock Art: Style Graphics in Arid Landscapes .pdf
Mendez Paco, Relazione tra il cosmo, l’ambiente e l’arte rupestre del Chiapas; Messico .pdf
Mérian Yves, L’art bellifontain .pdf
Muñoz Guillermo, Colombia .pdf
Nami Mustapha, Le site rupestre de Lahouirra (Sud marocain) :un « style symbolique » ou le culte du serpent .pdf
Peeters Marc C., Trois anthropomorphes du mont Bego aux pieds tournés vers l’intérieur .pdf
Peluffo Nicola, Esteriorizzazioni grafiche preistoriche e sogni attuali .pdf
Resnik Salomon, Archeologie de l’inconscient: pensee mythique, pensee onirique et folie .pdf
Richard Gérard, Pétroglyphes de Guadeloupe présentation et analyse du registre .pdf
Rodighiero Sandro, Inconscio, Rappresentazione e Psicoterapia .pdf
Rowlett Ralph M., Valcamonica, Remedello and Oetzi the Ice Man .pdf
Rozwadowski Andrzej, Rock art in terms of tradition: Towards a new conceptualization and understanding of the Central Asian rock art .pdf
Sand Christophe and Monnin Jean, Existe-t-il une tradition graphique spécifique de pétroglyphes en Mélanésie insulaire? Etude à partir d’une perspective néo-calédonienne .pdf
Sani Giancarlo, Cerchi con coppelle: un’interpretazione sulla base delle figure e scritte sulla Roccia Sacra di Limano (Lucca) .pdf
Sansoni Umberto, Simboli e Archetipi nell’arte rupestre. Per un’archeologia cognitiva, psichica e simbolica .pdf
Savardi Enrico, Le raffigurazioni di “capanna” nell’arte rupestre camuna .pdf
Serangeli Jordi, Distribuzione della fauna e la sua importanza nell’interpretazione dell’arte rupestre del Paleolitico superiore .pdf
Soler Subils Joaquim The late prehistory of the Western Sahara according to rock-art .pdf
Svoboda Jiří A and (van der) Plicht Johannes, Býčí skála and other caves in the Middle Danube region: Dating rock art .pdf
Svoboda Jiří A., Upper Pleistocene steppe of North Eurasia: Implication for the shamanic hypothesis .pdf
Tanda Giuseppa, Il bucranio nella Sardegna preistorica: origine, sviluppo, cronologia, significato .pdf
Tartari Manuela, La condensazione .pdf
Thaqi Ilaz, Kosova rock art Interpretation and Decodification .pdf
Troletti Federico, Approfondimenti e simbologia: il Nodo di Salmone .pdf
Turkcan Ali Umut, Who’s gonna ride your wild horses, recent explored rock painting  in Phrygia .pdf
Vahanyan Gregor, Armenian hieroglyphs online writer .pdf
Vetrov Victor S., The Late Paleolithic Art of the steppes in the Northern Black Seaside and the Sea of Azov Side .pdf
Zaia Ambrogio, Il legame tra la vita e l’azione: la rappresentazione del movimento nei processi evolutivi dell’uomo primitivo .pdf
Zanetta Manuela, Il duello nell’arte rupestre camusa: simbolo di passaggio, della danza armata e della lotta del bene contro il male .pdf
Anne Zeller, Biological Basis of Aesthetics: A Comparison of Rock Art and Ape Art .pdf
   

MANAGING ROCK ART WORLD HERITAGE SITES
Sanz Nuria, Preserving World Heritage Rock Art Valcamonica Managing Rock Art World Heritage Sites

.pdf
Appendici